Wsparcie społeczne to nie tylko zasiłki i pomoc materialna. Coraz większą rolę w budowaniu dobrostanu mieszkańców odgrywają niefinansowe formy wsparcia, czyli działania, które pomagają ludziom poradzić sobie z codziennymi wyzwaniami, budować samodzielność i wzmacniać więzi społeczne – bez bezpośredniego przekazywania środków pieniężnych.

Przykłady niefinansowego wsparcia:

  • Poradnictwo specjalistyczne (np. psychologiczne, prawne, rodzinne)

  • Wsparcie asystenckie i opiekuńcze (np. pomoc asystenta osoby z niepełnosprawnością, sąsiedzkie usługi opiekuńcze)

  • Grupy wsparcia i samopomocy

  • Zajęcia aktywizujące i integracyjne (warsztaty, kursy, spotkania sąsiedzkie)

  • Szkolenia i doradztwo zawodowe

  • Usługi transportowe dla osób mających trudności z poruszaniem się

  • Pośrednictwo w kontaktach z innymi instytucjami

  • Organizowanie czasu wolnego i działań międzypokoleniowych

  • Wolontariat i animacja lokalna

Dlaczego to takie istotne?

Niefinansowe formy wsparcia:

  • aktywizują i motywują, zamiast tylko doraźnie pomagać,

  • wzmacniają poczucie wpływu mieszkańców na własne życie,

  • budują relacje społeczne i przeciwdziałają wykluczeniu,

  • są łatwiej dostępne dla osób, które nie kwalifikują się do pomocy materialnej, ale potrzebują innej formy wsparcia.

W Centrum Usług Społecznych w Więcborku niefinansowe formy wsparcia są ważnym elementem oferty – pomagamy znaleźć właściwe rozwiązania w różnych sytuacjach życiowych.

Kontakt

ul. Mickiewicza 22A, 89-410 Więcbork Telefon: +48 52 389 53 50 Fax +48 52 389 53 51 E-mail biuro: sekretariat@cuswiecbork.pl Biuletyn Informacji Publicznej

Media społecznościowe

Facebook YouTube

Jak do nas trafić

Mapa strony

Zapisz się na newsletter

Realizujemy projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

© 2025 Centrum Usług Społecznych w Więcborku / Wykonanie: MALCZEWSKI / STUDIO

Napisz do nas

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?