„Dobry Start” już od 1 lipca

Program „Dobry Start” to 300 złotych jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód.

Kto może otrzymać wsparcie?

Świadczenie Dobry start przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia przez nie 20. roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24. roku życia.

Jak otrzymać świadczenie dobry start?

Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić jeden z rodziców, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka.

Gdzie złożyć wniosek?

Wnioski o świadczenie będą przyjmowane i realizowane przez te same instytucje , które realizują obecnie świadczenie wychowawcze w ramach programu „Rodzina 500+”. W przypadku gminy Więcbork będzie to Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Więcborku.

Kiedy złożyć wniosek?

Wniosek – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” – będzie można składać już od 1 lipca online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną kilkunastu banków.

Od 1 sierpnia wnioski będzie można składać także drogą tradycyjną (papierową). Ważne! Wniosek należy złożyć do 30 listopada.

Kiedy rodzina otrzyma wsparcie?

W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny wyprawkę otrzymają nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach będziemy mieli maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia. Złożenie wniosku o świadczenie Dobry start w lipcu i sierpniu to gwarancja wypłaty świadczenia nie później niż do 30 września. Z całą pewnością proces przyznania świadczenia znacznie przyspieszy złożenie wniosku drogą elektroniczną.

Co z dziećmi w pieczy zastępczej?

W przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej wniosek może złożyć rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej. Jednostką realizującą program Dobry start dla tych wnioskodawców będzie Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie.

Adres mailowy, którym MGOPS Więcbork będzie posługiwał do obsługi świadczenia: powiadomienie@mgopswiecbork.pl

Kontakt

ul. Mickiewicza 22A, 89-410 Więcbork Telefon: +48 52 389 53 50 Fax +48 52 389 53 51 E-mail biuro: sekretariat@cuswiecbork.pl Biuletyn Informacji Publicznej

Media społecznościowe

Facebook YouTube

Jak do nas trafić

Mapa strony

Zapisz się na newsletter

Realizujemy projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

© 2025 Centrum Usług Społecznych w Więcborku / Wykonanie: MALCZEWSKI / STUDIO

Napisz do nas

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?